Головна » Статті » Право виховує

Брейн-ринг присвячений Дню Конституції України

Сидорчук Алла Михайлівна,

вчитель правознавства Чорноморської

ЗОШ І-ІІІ ступенів Очаківського району,

вчитель вищої категорії,

             звання «старший вчитель»,

педагогічний стаж 18 років

Брейн-ринг

присвячений Дню Конституції України

 

Мета:          закріпити знання Конституції України;

                        Навчити учнів використовувати правові знання на практиці;

                        Виховувати в учнів повагу до закону, патріотизм.

Обладнання: плакат – девіз, два столи (застелені скатертинами різного кольору), 12 стільців, призи переможцям, музичний супровід, два телефони, годинник, два гонги, аркуші паперу, ручки на столах.

Учасники: команди 9, 10, 11-х класів(три) по чотири учні, двоє ведучих із учнів, журі із 3-5 чоловік (запрошуються представники правоохоронних органів, вчителі).

План брейн-рингу: І тур – змагання команд 9, 10, 11-х класів;

                                       ІІ тур – змагання команд класів команд переможниць

                                                   І туру;

                                       ІІІ тур – фінал, змагання команд.

 

ХІД “БРЕЙН – РИНГУ”

 

ВЕДУЧИЙ І: З давніх-давен наші пращури намагалися жити за певними нормами, які в подальшому набули форму законів.

 

ВЕДУЧИЙ ІІ: Прикладом цього є: “Руська правда” Ярослава Мудрого, “Литовські статути, Конституція Пилипа Орлика, Конституція УНР, Конституції УРСР.

 

ВЕДУЧИЙ І: Сьогодні ми, громадяни УКраїни, живемо за Основним законом держави – Конституцією України, яка прийнята у 1996р., 28 червня.

 

ВЕДУЧИЙ ІІ: Наша гра має мету оприділити чи знають учні закладу норми Конституції України, зокрема І розділу.

         У першому турі змагаються команди 9, 10, 11 класів

 

 

ПИТАННЯ І ТУРУ:

        

1. Яка форма правління закріплена Конституцією в Україні? Якою статею? З якої країни прийшло це слово , що воно означє?

         2. На які гілки поділяється державна влада в Україні? Якою статею закріплено поділ? Назвіть вищі органи гілок влади?

         3. Яка мова в Україні є державною, якою статею Основного закону закріплена?

         4. Назвіть державні символи України? Якою статею закріплені?

         5. Увага виступ бізнесмена:

         “Я бізнесмем Олександр. Багато людей люблять влітку відпочивати на березі Чорного моря. Саме на цьому я й хочу розбагатіти. Так як живу я в Чорноморці, і все навкруги вважаю своїм та рідним, то й вирішив продати Чорноморську косу з прибережною смугою, вже й покупців знайшов. Аж тут приходить до мене сільський голова і говорить, що я порушую Конституцію України? І де ж тут порушення?”

6. Увага виступ жительки села:

         “Я домогосподарка Катерина, є в мене корівка Березка, наша годувальниця, дуже я її люблю, намагаюся погодувати всім найкращим. Живу я в центрі села і випасати мою Берізку немаю де, окрім сільського парку Слави. Аж тут приходить до мене сільський голова і говорить, що я порушую Конституцію України. Де ж тут порушення?”

         7. Поясніть, чому саме Конституція є основним  законом України?

 

Журі підраховує бали команд, оголошує результат І туру.

 

ВЕДУЧИЙ І: А зараз змагатимуться команди, які посіли 1 та 2 місця.

 

ПИТАННЯ ІІ ТУРУ

 

         1.Стаття 2 Конституції України стверджує “Суверенітет України поширюється на всю територію. А що таке суверенітет? Які види суверенітету затверджені Конституцією України?

         2.В статті 12 Конституції України записано: “Держава забезпечує захист прав усіх суб”єктів права власності і господарювання”. Пояснити поняття “суб”єкт права”. Хто може бути “суб”єктом права”?

         3.Шановні знатоки! Прошу розв”язати нашу суперечку. Я журналіст, написав статтю в газету “Вперед”, в якій розкритикував діяльність нашого уряду.

         Редактор. А я редактор, і не допущу публікації цієї статті, бо ми матимемо через неї великі неприємності.

         Журналіст: Ви порушуєте Конституцію.

         Редактор: Хто? Я? Ніде не записано, що ви маєте право критикувати діяльність уряду!

         Хто з них правий?

         4.Легко простяглося від лісу до поля

             Чорнобиля чорне, мов саван, крило.

              Загублені ниви, загублені долі.

             Сумне, як могила, безлюдне село.

         26 років тому чорною пеленою затягла світ Чорнобильська катастрофа.

Увага, питання!

Чиїм обов”язком є забезпечення екологічної безпеки, подолання наслідків Чорноморської катастрофи та збереження генофонду українського народу?

         5.В 1 розділі Конституції України згадується місто, одне з міст України. Ангелом-охоронцем цього міста є архангел Михаїл. Одна з легенд розповідає: коли Бог поділив землю на країни, кожен народ одержав свого ангела – охоронця. Спершу ангели розібрали теплі краї, що нагадували їм рай з вічнозеленими та квітучими садами. Розібрали гори та і навіть пустелі. Лише один Михаїл не вибрав собі країну. А потім вказав на землю, що була золотою від осіннього листа, а ріки текли там блакитні-блакитні.

УВАГА! На гербі якого міста несе варту архангел Михаїл?

         6.Продовжіть цитувати ст.17 Конституції України “Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості покладається на…”

         7.У ст.15 Загальної Декларації прав людини прийнятої Генеральною Асамблеєю ООН  10 грудня 1948 року, зазначено, що кожна людина має право на громадянство.

УВАГА! Як вирішує питання громадянства Конституція України?

 

Журі підраховує бали команд, оголошує результат ІІ туру.

 

ФІНАЛ

 

         Вихід акторів

  1. “Дві сусідки”:
  • Ой, лишенько! Убивають! Рятуйте! Оця пакість влізла в мій город аж на 20 см. 3 дм. 2 мм.
  • Хто вліз? Та це ж ти захопила шмат мого городу, бодай тобі будяки на голові вилізли!
  • Я? Та твої гуси витолочили мій садок, як оті коні.
  • А твої кури розгребли мою грядку з часником так, що Америку через яму видно.

ОНУК: Бабцю! Ну чого ото галасувати, серце болітиме, спина крутитиме, язик німітиме. Можна ж вирішити усе цивілізовано. Запитайте знавців, куди вам треба звернутись, щоб вирішити це питання.

2.”Хелоу!” (діалог по телефону)

  • привіт, Джон!
  • привіт, Діма! Яку я сьогодні цікаву книжку прочитав. Уявляєш, ковбої, мандри, бої, кохання. А що ти читаєш?
  • Я? Нічого нового, бо закрита сільська бібліотека, і я не можу прочитати нічого нового.
  • Та ти що, це ж порушення Конституції.

ПИТАННЯ. Які порушення Конституції ви помітили, прослухавши діалог друзів?

3.Впізнайте історичну особу за описом.

Підказка. Це ім”я згадується в першому розділі Конституції України. “І заходився він збирати українські землі. Пішов походом у Галичину, покорив її й відбив у поляків міста: Перемишль, Белз, Червень та інші. Неслухняні племена він примушував до послуху силою, подсаджував своїх синів скрізь, яких мав багато, бо був кілька разів жонатий”.

Хто це? Чому його ім”я згадується в 1 розділі Конституції України?

 

Журі підводить підсумки.

Нагороджуються переможці, кращий ерудит, кращі актори

Категорія: Право виховує | Додав: Sidor4uk (06.12.2014)
Переглядів: 1165 | Рейтинг: 0.0/0